Scratch – περιβάλλον εργασίας

Ένα πρόγραμμα (project) στο Scratch δημιουργείται χρησιμοποιώντας αντικείμενα (sprite). Ένα αντικείμενο είναι ένας οποιοδήποτε ήρωας που χρησιμοποιεί το πρόγραμμά μας ή το σκηνικό. 

Το περιβάλλον εργασίας του Scratch είναι:

Επιλογή γλώσσας : Πατώντας το εικονίδιο της γης μπορούμε να επιλέξουμε τη γλώσσα που θα χρησιμοποιεί το Scratch.

Μενού αρχείο : Από το μενού αυτό μπορούμε να ανοίξουμε ένα έργο που έχομε αποθηκεύσει στον υπολογιστή μας “Φόρτωση από τον υπολογιστή σου”.

Περιοχή σεναρίων ή Περιοχή εντολών : Στην περιοχή αυτή σχηματίζομε τα σενάρια (τη σειρά εντολών) για κάθε αντικείμενο που θέλουμε να ενεργεί μέσα στη σκηνή. Σέρνουμε δηλαδή τις εντολές από την περιοχή εντολών μέσα στο χώρο σεναρίων, τις ενώνουμε και σχηματίζουμε τα σενάρια (προγράμματα).

Παλέτα εντολών : είναι οι ομαδοποιημένες εντολές που χρησιμοποιεί το Scratch.

Σκηνή : Εδώ εμφανίζονται τα αντικείμενα τα οποία ακολουθούν το σενάριο (τις εντολές) που τους έχουμε δώσει και αλληλεπιδρούν με το χρήστη. Η σκηνή έχει πλάτος 480 μονάδες και ύψος 360 μονάδες. Για να ορίζουμε σε ποιο σημείο βρίσκεται μία μορφή μας και πώς κινείται στο χώρο, χωρίζουμε τη σκηνή σε τέσσερα τεταρτημόρια. Η θέση του κάθε αντικείμενου περιγράφεται από δύο τιμές, x και y. Το x μπορεί να πάρει τιμές από -240 έως +240 και το y από -180 έως +180. Το κέντρο της σκηνής έχει συντεταγμένες x=0 και y=0.

Κάτω από την περιοχή της σκηνής υπάρχει ένας χώρος (περιοχή αντικείμενο) στον οποίο βρίσκονται όλες οι μορφές (αντικείμενα) που χρησιμοποιούνται από το project.

Για να προσθέσουμε ένα νέο αντικείμενο χρησιμοποιούμε τη μορφή της γατούλας που βρίσκεται κάτω και δεξιά αυτής της περιοχής.